Producent Mercedesów klasy G pracuje nad nowym ekstremalnym samochodem terenowym
Przygotuj się na spotkanie z Ineos Grenadier
Chcesz sprowadzić na rynek nowy pojazd, ale nigdy wcześniej tego nie robiłeś? Pewnie będziesz potrzebował pomocy. I dlatego właśnie Ineos Automotive zatrudnił nowego producenta, o którym prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś, nawet jeśli jego produkty na pewno masz.
Ineos Automotive jest filią firmy chemicznej, która obecnie koncentruje się na wprowadzaniu na rynek nowego, ekstremalnego samochodu terenowego zwanego Grenadierem. Firma, której możliwości i wiedza fachowa są przedmiotem zainteresowania, to Magna Steyr — austriacki producent kontraktowy i firma inżynieryjna z Kanady, która buduje między innymi Mercedesa-Benza Klasy G i dysponuje niezbędnym doświadczeniem.
Dla tych, którzy nie są jeszcze zaznajomieni w sprawie, projekt Ineos Grenadier wynika z przerwanego planu kontynuacji produkcji starego Defendera po tym, jak Land Rover przerwał produkcję przed pojawieniem się nowego modelu. Gdy to się nie udało, Ineos rozpoczął samodzielne prace nad własnym terenowym SUV-em, podpisując umowę z BMW na dostawę silników i oddziałem Magna zajmującym się układami napędowymi, aby pomóc w rozwoju podwozia i zawieszenia. Teraz rozszerzył tę współpracę na Magna Steyr, aby pomóc w przygotowaniu go do produkcji. Ale nie będzie to oczywiście pierwszy raz, kiedy Magna Steyr będzie pracowała nad SUV-em.
Poza Klasą G zakład w austriackim Grazu opracował w 1969 r. Steyr-Daimler-Puch Pinzgauer 4 × 4, a obecnie buduje E-Pace i I-Pace dla Jaguara. Wcześniej zajmował się również montażem Mercedesa klasy M (prekursora dzisiejszego GLE), Mini Countryman, BMW X3 oraz dwóch generacji Jeepa Grand Cherokee — nie mówiąc już o wszystkich niżej zawieszonych samochodach osobowych, które przez lata budowano dla niezliczonej liczby producentów samochodów. Tym razem jednak, podczas gdy Magna Steyr pomaga w rozwoju Grenadiera, nie będzie go budować: odbędzie się to w Bridgend, w tym samym kraju w Walii, gdzie Aston Martin (inny były klient Magna’s) buduje nowy DBX.