PLECAKI MOTOCYKLOWE
Plecak na motocykl… Temat równie obszerny co w przypadku jakiegokolwiek z akcesoriów do jazdy na dwóch kółkach.
Czym różni się od najzwyklejszego „worka” za grosze?
Jak wybrać odpowiedni? Czym się kierować?
Na jakie elementy zwracać szczególna uwagę?
Cóż, jak ze wszystkim, ciężko znaleźć plecak nadający się do wszystkiego, nie każdy spełni nasze wymagania w każdych warunkach.
Jedne plecaki nadają się na dłuższe, bardziej wymagające trasy. Te są zazwyczaj nieprzemakalne aby uchronić nasz dobytek w razie opadów, z reguły są też projektowane z myślą o wygodzie, tak aby nawet poważnie zapakowany plecak nie obciążał i nie nadwyrężał naszych pleców. Pomagają w tym najbardziej paski łączące ramiączka plecaka na wysokości piersi oraz bioder. Poza tym zabezpieczają nasz bagaż przed nieoczekiwanym zsunięciem się z ramion.
Najbogatszą ofertę z tego rodzaju produktami posiada z pewnością Kriega, oferują oni nie tylko plecaki ale też wszelkiego rodzaju torby, saszetki czy pasy biodrowe z kieszeniami.
Na krótsze trasy można wybrać coś mniej wygodnego za to zapewniającego swojego rodzaju dodatkową ochronę, nie tylko kierowcy ale i naszym bagażom. Plecaki takie wyróżniają się twardą powłoką. Zazwyczaj jest to tworzywo o właściwościach zbliżonych do tego używanego przy produkcji owiewek motocyklowych- trwały a jednocześnie dosyć giętki aby nie pękał pod naciskiem. W przypadku plecaków tego rodzaju z wyższej półki zdarzają się nawet powłoki wykonane z włókien węglowych lub nawet elementami z lakierowanego drewna. Plecaki takie nie należą do najwygodniejszych ze względu na sztywną konstrukcję, która wymusza na kierowcy odpowiednią pozycję, dlatego pokonywanie z nimi dłuższych tras mogłoby być delikatnie mówiąc męczące (nie ma chyba co wspominać o noszeniu ich na co dzień) Jenak jeśli mamy w zwyczaju wożenie ze sobą drogiego sprzętu elektronicznego, warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem. Na szczególną uwagę zasługują tutaj produkty firmy Boblbee. Występują w kilku wariantach, niektóre nastawione na pakowność i montaż akcesoryjnych saszetek i toreb, inne z kolei wykonane tak aby imitować garb aerodynamiczny. Więc czy poruszamy się motocyklem klasy Adventure czy też Sport, z pewnością znajdziemy coś dla siebie.
Najważniejsze rodzaje plecaków zostały już wymienione… Ale co je ze sobą łączy? Co sprawia, że zostały nazwane „motocyklowymi”? Istnieją pewne elementy wspólne, które bezsprzecznie powinny pojawić się w takim plecaku. Wspomniane wcześniej paski łączące ramiączka plecaka- to element raczej obowiązkowy. Dodatkowo większość plecaków wyposażona jest w montowany na stałe lub zdejmowany protektor pleców. Nie jest on obowiązkowy jednak niekiedy lepiej jeśli się pojawi.
Wszystkie, i to kategorycznie wszystkie plecaki powinny mieć dobrze wszyte ramiączka- dodatkowe wzmocnienie również będzie mile widziane. Jeśli przy pierwszych oględzinach przed zakupem mamy wątpliwości co do tego… Lepiej poszukać plecaka co do którego będziemy mieć pewność. Urwanie się ramiączka podczas jazdy to chyba ostatnia z rzeczy jakich chcielibyśmy doświadczyć.
Teraz suwak. Czy może być to suwak jakikolwiek? Owszem ,tylko czemu ryzykować? Zdarzało się komuś pewnie, że nawet w zwykłym plecaku suwak pękł lub po prostu się odpruł. Szczególnie kiedy mieliśmy bardzo zapakowany plecak. Po co tracić nerwy i zastanawiać się czy dojedziemy ze wszystkim co mieliśmy? Suwak powinien być solidny, co nie znaczy, że masywny. Większe ząbki, i przeszycie grubszą nicią, jednak bez przesady. Często spotykane są są osłony suwaka wykonane ze skóry. Mają za zadanie po pierwsze zabezpieczyć suwak przed nieoczekiwanym rozsunięciem ale też uszczelniają ten słaby punkt nie pozwalając na przemakanie w tym miejscu.
Weryfikacja tych kluczowych elementów pomoże wam zdecydować o wyborze plecaka dobrej jakości, nie zapomnijcie też o doborze odpowiedniego do swoich potrzeb.
Przykłady opisanych wyżej plecaków znaleźć można pod podanymi linkami do sklepu MCS Online.