Nowy Renault Master
Po ponad 12 latach sukcesów handlowych i ponad milionie samochodów sprzedanych w 45 krajach na świecie, Renault odnawia Mastera. Nowy model wejdzie do sprzedaży na polskim rynku w maju 2010 roku.
Zdecydowany design Nowego Renault Mastera zapowiada nowe tendencje stylistyczne, które pojawią się w furgonach Renault.
Kabina samochodu jest wyposażona w największą ilość funkcjonalnych schowków na rynku. Zostały one zaprojektowane specjalnie na różne przedmioty potrzebne na co dzień w pracy.
Nowy Renault Master ma ambicję stać się liderem w segmencie pod względem poziomu komfortu. Dlatego też całkowicie zmieniono ergonomię miejsca kierowcy, poszerzono widoczność oraz wprowadzono różne elementy wyposażenia podnoszącego komfort.
Spalający o 1 l/100 km mniej w stosunku do obecnego Mastera i mogący się poszczycić zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie od 7,1 l/100 km (187g CO2/km), Nowe Renault Master z napędem przednim jest liderem pod względem spalania deklarowanego (NEDC). Koszty obsługi technicznej auta są o 40% niższe niż w przypadku jego poprzednika i należą do najniższych na rynku.
Nowa wersja z napędem tylnym opracowana w 100% przez Renault jest wyposażona w konstrukcję samonośną zapewniającą lepsze właściwości jezdne oraz większe możliwości ładunkowe. Gama wzbogaciła się o nową długość L4 (o pojemności użytecznej do 17 m³), wersję 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami tylnymi oraz nowe możliwości zabudowy.
Nowe Renault Master jest wyposażone w nowy silnik 2,3l dCi, opracowany specjalnie dla potrzeb samochodów dostawczych. Oferta silnikowa obejmuje trzy poziomy mocy (dCi 100, dCi 125 i dCi 150) i jest taka sama w wersjach z napędem przednim (z silnikiem montowanymi poprzecznie) i w wersjach z napędem tylnym (montowanym wzdłużnie).