Nowy Jork chce zastąpić samochody dostawcze rowerami
Chcąc złagodzić przerażające zatory komunikacyjne w centrum miasta i na dolnym Manhattanie, biuro burmistrza Nowego Jorku próbuje zachęcić firmy zajmujące się dostawami paczek do przestawienia się z ciężarówek na rowery towarowe. Na początku tego miesiąca ogłosiło sześciomiesięczny program pilotażowy, który wprowadzi rowery towarowe do miasta, głównie na południe od 60th Street.
Rowery elektryczne wspomagane siłą mięśni nie powinny przekraczać 20km/h, mogą poruszać się po jezdni lub ścieżkach rowerowych i nie muszą płacić za parkowanie przy krawężniku i rozładunek.
UPS, Amazon i DHL zarejestrowały się, a inne firmy zajmujące się doręczaniem przesyłek są zaproszone do przyłączenia się w eksperymencie.
DHL uruchomił już program pilotażowy w Niemczech. UPS ma jeden w Toronto, Portland, Seattle i innych miejscach. A Amazon twierdzi, że ma już 90 rowerów dostawczych w Nowym Jorku.
Codziennie w Nowym Jorku dostarcza się 1,5 miliona paczek, więc widać, że skala problemu z dostawą na ulicach miasta jest ogromna. Niestety, program pilotażowy jest dość mały. Jak donosi nyc.streetblog, UPS wystawi dwa rowery towarowe – w porównaniu z 6,400 ciężarówkami, które eksploatuje w mieście. DHL będzie miał trzy.
Program ma być realizowany przez sześć miesięcy, po czym miasto dokona bilansu swojej skuteczności.