Nowe Renault Master bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo jest jednym z głównych priorytetów Renault, dlatego marka dokłada wysiłku i wprowadza liczne nowe elementy wyposażenia plasujące Nowego Mastera wśród najbezpieczniejszych samochodów w segmencie.W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Master oferuje:
Komplet poduszek powietrznych: czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera.
Pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia.
Widoczność w Nowym Masterze należy do najlepszych na rynku. Zmieniony kształt przedniej szyby i szyb bocznych, opadająca maska oraz o 49 mm wyższe miejsce kierowcy pozwoliły poprawić widoczność o 1,3° w pionie i o 7,2° na boki.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego w Nowym Renault Master zapewniają:
Najkrótsza w tym segmencie na rynku droga hamowania: 44,7 m w wersjach z przednim napędem i 46,6 m w wersjach z tylnym napędem (hamowanie ze 100 km/h do 0 na nawierzchni o dobrej przyczepności i z ładunkiem). W celu uzyskania takich wyników, Nowy Master został wyposażony w tarcze hamulcowe wentylowane z przodu (o średnicy 302 mm) i tarcze pełne z tyłu (o średnicy 305 mm). Podobnie jak poprzednia wersja, pojazd posiada systemy zapewniające optymalną skuteczność hamowania: ABS z rozdzielaczem siły hamowania, układ wspomagania nagłego hamowania (AFU) oraz system kontroli momentu obrotowego silnika (MSR).
System ESP dostępny w seryjnym wyposażeniu samochodów z napędem tylnym oraz w opcji w wersjach z napędem przednim.
Statyczne światła doświetlające zakręty.
Zabezpieczenie przewożonego ładunku zapewnia:
Pełna lub przeszklona przegroda (montowana w standardzie).
Drewniana podłoga przedziału ładunkowego do standardowych warunków eksploatacji (grubość 10 mm) oraz do intensywnego użytkowania (grubość 15 mm) – dostępna w ofercie akcesoriów
Drewniane okładziny ścian bocznych nadwozia (dostępne w ofercie akcesoriów).
Źródło: Informacja prasowa Renault