Mercedes eSprinter – oficjalnie rozpoczęto produkcję
Fabryka Mercedes-Benz w Dusseldorfie w Niemczech produkuje od 1962 roku samochody dostawcze, ale w tym miesiącu zakład ten stworzył coś, czego nigdy wcześniej nie zbudował. 12 grudnia 2019 r. zjechał z linii pierwszy elektryczny Mercedes eSprinter.
Po tym jak Mercedes-Benz uruchomił w 2018 roku produkcję całkowicie nowego Sprintera. Mercedes eSprinter został zapowiedziany na 2019 rok. Aby przygotować się do nowej linii Sprintera, Benz w ciągu ostatnich kilku lat przebudowywał zakład w Dusseldorfie. W sumie na rozbudowę zakładu zainwestowano około 367 milionów dolarów. Docelowo pracownicy będą mogli produkować samochody dostawcze na gaz, olej napędowy i elektryczne na tej samej linii technologicznej. Mercedes-Benz nazwał Dusseldorf swoim „centrum kompetencji w zakresie napędów elektrycznych” i dlatego przeszkolił około 2.400 pracowników do pracy nad technologiami elektrycznymi.
Pierwszy zbudowany Mercedes eSprinter
… to wysoki samochód dostawczy z napędem na przednie koła, który wytwarza 114 KM. Akumulator jest umieszczony w podłodze pojazdu, a klienci będą mieli do wyboru dwa rozmiary akumulatorów. Dzięki czterem zespołom akumulatorów, eSprinter ma pojemność 55 kWh. Jest to dobra wartość dla szacowanego zasięgu 167 km i maksymalnej ładowności 890kg. Druga opcja, która wykorzystuje tylko trzy jednostki akumulatorów, ma pojemność 35 kWh. Jej zasięg wynosi 114km, a ze względu na mniejszą wagę pakietu, jej maksymalna ładowność wynosi 1040kg. Dzięki zintegrowanemu, szybkiemu ładowaniu, eSprinter jest w stanie naładować 80 procent swojego akumulatora w 30 minut, twierdzi Mercedes.

Oprócz uelastycznienia zakładu w Dusseldorfie, Mercedes-Benz planuje do 2022 roku uczynić swoją produkcję samochodów dostawczych neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Do tego roku firma ma nadzieję kupować energię wyłącznie ze źródeł odnawialnych.