Mercedes-Benz zgadza się na ugodę w wysokości 20 milionów dolarów z tytułu wycofania pojazdów
Mercedes-Benz USA zgodził się na karę cywilną w wysokości 20 milionów dolarów za obsługę amerykańskich pojazdów wycofanych z eksploatacji po trwającym rok dochodzeniu rządu USA w sprawie 1,4 miliona wycofanych pojazdów.
Zgodnie z warunkami ugody, niemiecki producent zapłaci 13 milionów dolarów i będzie musiał zapłacić kolejne 7 milionów dolarów kary, jeśli nie będzie przestrzegał warunków umowy. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) powiedział, że Daimler nie powiadomił właścicieli w odpowiednim czasie w niektórych przypadkach wycofania pojazdów z rynku, nie złożył wszystkich sprawozdań i nie rozpoczął co najmniej dwóch wycofań w odpowiednim czasie.
Mercedes-Benz USA (MBUSA) powiedział w oświadczeniu „uważamy, że nie zrobiliśmy celowo nic złego, ale niestety nie dotrzymaliśmy pewnych terminów w informowaniu agencji o środkach, które podjęliśmy w celu spełnienia ich wymagań”. Dodał, że firma „zgodziła się rozwiązać tę sprawę, starając się odpowiedzieć na pytania NHTSA i iść naprzód”.
Producent samochodów będzie spotykać się z NHTSA co kwartał, aby omówić wyniki jego wycofania z rynku przez co najmniej rok. Firma automaker „opracowuje obecnie bardziej solidne procedury dotyczące zgłaszania problemów związanych z brakiem zgodności”.
NHTSA stwierdziła, że wzięła pod uwagę „znaczne inwestycje finansowe, jakie MBUSA poczyniła w rozwój i wdrożenie swojego zautomatyzowanego narzędzia do zarządzania wycofywaniem produktów z rynku, jak również zatrudnienie dodatkowego personelu i bieżące szkolenia”.
NHTSA zgłosiło również obawy dotyczące „powtarzających się i niezapowiedzianych awarii” w systemie danych producenta samochodów, dostarczając informacje do narzędzia do wyszukiwania numeru identyfikacyjnego pojazdu agencji, które pozwala właścicielom sprawdzić, czy ich pojazd został wycofany z eksploatacji.
„Wymogi agencji w zakresie sprawozdawczości pomagają zapewnić ochronę konsumentów i dostarczają im ważnych informacji na temat tego, w jaki sposób można odzyskać pojazd”, powiedział w oświadczeniu pełniący obowiązki administratora NHTSA James Owens. „Oczekujemy, że producenci będą przestrzegać swoich zobowiązań prawnych wobec agencji i konsumentów w zakresie wycofywania pojazdów z rynku.