Dlaczego powinno się regularnie serwisować samochód, a nie dopiero w chwili, gdy zdycha?

Jak często serwisujesz swój samochód? Czy należysz do osób, które chętnie odwiedzają zakład mechaniczny, gdy tylko coś zaczyna stukać lub wyjeździsz odpowiedni limit kilometrów, czy wręcz przeciwnie. Uważasz, że lepiej reanimować, czyli jechać (oby) na własnych kółkach, gdy już wszystko wali się i rozpada. Bo po co wcześniej wydawać pieniądze na coś, co działa?

Są różne szkoły i różne patrzenie na to, kiedy zawitać u mechanika Ursus. Jedne osoby preferują regularne serwisowanie nawet wtedy, gdy nie ma koniecznie takiej potrzeby. Uważają, że sprawdzanie stanu mechanicznego i zmiana części przed ich uszkodzeniem czy zużyciem jest najlepszym wyborem. Ale są i takie osoby dla których mechanik Ursus jest widywany od święta, lub wtedy, gdy rzeczywiście auto trzeba reanimować. A jak to się w rzeczywistości powinno robić? Zapytaliśmy o to fachowca!

„Zwykle do naszego zakładu mechanicznego trafiają kierowcy, których samochody w dosadny sposób informują, że dalej to oni razem już nie pojadą. Hamulce zdarte do ostatniego milimetra, amortyzatory, które można zamontować jako kołyska bo tak pływają. Nie każdy dba o swój samochód, bo uważa, że jeżeli jeździ, hamuje i mało pali to po co odwiedzać mechanika? Jest to po części zrozumiałe, bo jesteśmy przecież takimi osobami, które muszą zobaczyć problem, a nie wymieniać coś, co może zaraz przestać działać, ale też jest nikła szansa, że pojeździ tysiące kilometrów?” zdradza nam mechanik.

Czasami może być za późno..

Stosowanie zasady – na ostatnią chwilę, gdy już samochód wymaga poważnej interwencji mechanika nie jest do końca mądrym posunięciem, a już śpieszymy z wytłumaczeniem dlaczego tak właśnie się dzieje. Otóż, każda część w samochodzie jest połączona z kolejną. Za przykład podamy najbardziej prozaiczne kostki hamulcowe i tarcze. Gdy kostki są zdarte i nie ma praktycznie żadnego materiału, który odpowiada za kontakt z tarczą, zaczyna negatywnie na nie oddziaływać. Część metalowa żłobi kanał – grubą rysę, która przerywa ciągłość i jednocześnie zmniejsza skuteczność tarczy. Nawet, gdy później wymieni się kostki hamulcowe, niewiele się zdadzą przy zdartych tarczach, które również wymagają wymiany dla własnego bezpieczeństwa.

Tak też się dzieje z innymi podzespołami i częściami, najbardziej narażony jest układ zawieszenia, gdzie każda kolejna część oddziałuje na poprzednią i kolejną, prowadzając je w drganie i inne niepożądane ruchy, niszcząc je. Dlatego szybsza wymiana zepsutej części może uchronić Cię przed drogimi naprawami za kilka miesięcy większej liczby podzespołów. Poza tym, jazda samochodem z uszkodzeniem, nawet drobnym to większe niebezpieczeństwo i szansa, że samochód nie będzie się zachowywać tak, jak powinien. Czy rzeczywiście chcesz stawiać życie swoje i swoich bliskich i nadal jeździć ryzykownym samochodem? Czy nie lepiej odwiedzić mechanika Ursus i na bieżąco serwisować samochód, aby był w stanie długo i bez większych problemów działać w Twojej rodzinie? Zastanów się, a jakby co, to poszukaj do nas numeru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: