Debiut BMW Megacity Vehicle w 2013 roku

W roku 2013 BMW Group wprowadzi na rynek swój pierwszy produkowany seryjnie pojazd z napędem elektrycznym – Megacity Vehicle.„Ten innowacyjny pojazd, zaprojektowany przez ekspertów z BMW od samego początku, stanie się nowym punktem odniesienia w zakresie elektrycznej mobilności, poczynając od roku 2013.

Nasz Megacity Vehicle będzie znacznie lżejszy od konwencjonalnych samochodów, a także wyznaczy nowe standardy równowagi ekologicznej w całym łańcuchu wartości produktu,” powiedział w czwartek przed rozpoczęciem salonu samochodowego Auto China 2010 Norbert Reithofer, Prezes Zarządu BMW AG.

Megacity Vehicle będzie miejskim samochodem o zerowej emisji spalin przeznaczonym do użytku w regionach wielkich metropolii na całym świecie. Pojazd jest obecnie opracowywany w ramach projektu „i”, a dostępny będzie od roku 2013 jako jedna z marek BMW. W kwestii wyboru materiałów, firma odkrywa zupełnie nowe terytorium. Waga samochodu odgrywa bowiem kluczową rolę w przypadku pojazdów napędzanych energią elektryczną. Na przykład wyjątkowo lekki, aczkolwiek wysoce wytrzymały kompozyt CFRP (polimery zbrojone włóknami węglowymi), jest ważnym elementem mieszanki materiałowej.

„Pojazd zmieni dzisiejszy przemysł motoryzacyjny nie do poznania. BMW Group jest obecnie jedyną firmą, która wprowadzi na rynek produkowany seryjnie pojazd zawierający materiały wzmocnione włóknami węglowymi,” wyjaśnia Reithofer. „Byliśmy jednym z pierwszych producentów, który zaczął propagować elektryczną mobilność i uczynił odpowiednie kroki w kierunku jej rozwoju. Coraz więcej ludzi na całym świecie przekonuje się do napędu elektrycznego. Co więcej, badania dowodzą, iż ponad połowa populacji świata mieszka w konurbacjach,” dodał Reithofer.

BMW Group gromadzi spostrzeżenia na temat eksploatacji pojazdów elektrycznych w rzeczywistych warunkach drogowych już od połowy 2009 roku, kiedy to firma rozpoczęła globalne testy prowadzone na ponad 600 modelach MINI E. W fazie testowej, w roku 2010 około 50 modeli MINI E zostanie dostarczonych także klientom z Chin.

„Jestem przekonany, iż nasi chińscy klienci będą tak samo entuzjastycznie nastawieni do pojazdu, jak kierowcy MINI E z Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii,” podkreślił Reithofer. W roku 2011 odbiorcom z Chin zostanie przekazana kolejna flota modelowa, oparta na wersji BMW Concept ActiveE. Znane centrum China Automotive Technology and Research Center (CATARC) oraz państwowa firma dostarczająca energię State Grid zaangażowane są jako partnerzy w procesie przygotowania, implementacji i oceny praktycznego wykorzystania tych pojazdów. Projekt uzyskał wsparcia zarówno chińskiego, jak i niemieckiego rządu.

Wyniki badań pomogą w opracowaniu pojazdów elektrycznych przeznaczonych na rynek chiński. „W przyszłości będziemy także oferowali w Chinach pojazd New Energy Vehicle. Zostanie on opracowany i wyprodukowany lokalnie wspólnie z naszym partnerem, firmą Brilliance,” przyznał Reithofer.

BMW zdobyło pierwsze doświadczenia związane z pojazdami elektrycznymi około 40 lat temu za sprawą zmodyfikowanego modelu BMW 1602, który przewodził konkurencji chodu długodystansowego i maratonu podczas letnich igrzysk olimpijskich w 1972 roku. W kolejnych latach ta alternatywna technologia napędu była modyfikowana i udoskonalana przy wykorzystaniu wielu mobilnych platform testowych, łącznie z rewolucyjnym modelem BMW E1.

BMW Group

BMW Group, do której należą marki BMW, MINI i Rolls-Royce, to jeden z odnoszących największe sukcesy producentów samochodów i motocykli na świecie. Jako firma o zasięgu globalnym, BMW Group posiada 24 fabryki rozlokowane w 13 państwach oraz rozbudowaną sieć punktów sprzedaży w ponad 140 krajach na całym świecie.

W roku podatkowym 2009 koncern BMW Group sprzedał na rynkach całego świata około 1,29 miliona samochodów i ponad 87 000 motocykli. Zysk brutto w 2009 r. wyniósł 413 milionów Euro, podczas gdy całkowity dochód zamknął się w łącznej kwocie 50,68 miliarda Euro. Na dzień 31 grudnia 2009 r. w firmie zatrudnionych było około 96 000 pracowników na całym świecie.

Sukces BMW Group od zawsze związany był z myśleniem wybiegającym daleko w przyszłość i podejmowaniem odpowiedzialnych decyzji. Koncern osiągnął więc ekologiczną i społeczną równowagę w całym łańcuchu wartości produktu poprzez realizację ustalonej strategii, której integralną częścią jest przejęcie pełnej odpowiedzialności za produkt oraz poświęcenie na rzecz ochrony surowców naturalnych. W rezultacie podjętych działań, firma BMW Group już od pięciu lat utrzymuje pozycję lidera przemysłu motoryzacyjnego w rankingu Dow Jones Sustainability Index.

Informacja prasowa BMW

Oznaczone ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: