206+ Zupełnie nowe połączenie
Będąca międzynarodowym sukcesem 206-ka, w 2009 dalej bryluje na wszystkich kontynentach, w zupełnie nowej w Europie roli… 206+!
+ Od modelu 206 do 206+
W dżungli rynku małych samochodów w Europie, który przyjął w ostatnim dziesięcioleciu bogatą i różnorodną ofertę, Peugeot był zawsze najważniejszym uczestnikiem dzięki mitycznej 206-ce i gamie innowacyjnych sylwetek.
Ta mocna obecność utrwaliła się poprzez aktualną ofertę, szczególnie atrakcyjną i różnorodną:
* Model 107, pierwszy samochód gamy, pewny i sympatyczny, kompaktowy i wygodny w mieście, z konkurencyjną ceną
* Model 207, o rasowym stylu, plasującym go bardzo wysoko w segmencie B2 dzięki wymiarom i osiągom… nowa gama rozwija się …
* Wersja 1007, innowacyjny koncept o różnorodnych możliwościach, z odsuwanymi elektrycznie drzwiami
* Jednocześnie 206-ka w wersji hatchback, stopniowo zdecydowała się nabrać dystansu na korzyść nowych rozwiązań, które uczynią ją bardziej urzekającą… aby lepiej wybić się na tle innych modeli
+ Produkowana we Francji dla rynku europejskiego
Produkowana we Francji, w fabryce w Mulhouse, dla krajów europejskich 206-ka+ została tak zaprojektowana, aby kontynuować linię swojej sławnej poprzedniczki. Proponuje swoim wiernym od zawsze użytkownikom oraz nowym Klientom (wrażliwym na nowe rozwiązania, w których króluje osobowość, osiągi i cena) wypróbowany model mocno zmodernizowany i zgodny z duchem epoki.
Dzięki szczególnie korzystnemu stosunkowi ceny do produktu, wspartemu nowymi zachęcającymi cechami (takimi jak nowoczesny styl) samochód jest skierowany głownie do:
* osób młodych
* kobiet
=> to dwie kategorie Klientów, których podbiła 206-tka bardziej niż inne modele tego segmentu
* amatorów samochodów naprawdę wielofunkcyjnych, którzy chcą zoptymalizować swój budżet zarówno jeśli chodzi o zakup, jak i użytkowanie; dla tych, którzy nie chcą lub nie mają ochoty śledzić zmian w segmencie B2 – większym, zasobniejszym i kosztowniejszym – krótko mówiąc, dla tych, którzy nie znaleźli w modelach 107 i 207 odpowiedzi na swoje oczekiwania
Tak więc Peugeot uzupełnia swoją już i tak bogatą ofertę pojazdów z segmentu B o wiodący model, jeśli chodzi o stopniowanie gamy i pokrycie rynku.
Mocne strony 206+: „trendy” wygląd oraz atrakcyjna cena dla samochodu, który utrwala mit
+ Nowoczesności
Zachowując ponadczasowy charakter 206-ki, 206-ka+ ma zmodernizowaną sylwetkę czerpiącą inspiracje z nowego kodu stylistycznego Marki – rasowy styl o mocnej osobowości, zainspirowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz modelem 207, poprawiający swój obraz dzięki solidności.
To głębokie przenikanie stylu między modelami 207/206 godzi ze sobą charakterystyczną sylwetkę 206-ki z… nową pokrywą silnika, nowymi błotnikami, nowym pasem przednim z zupełnie nową kratką wlotu powietrza, nowymi reflektorami przednimi i światłami przeciwmgielnymi, nowymi kołami i kołpakami, nowym tylnym pasem, nowymi tylnymi światłami…. A w oryginalnej kabinie pasażerskiej z 206-ki, „zaprojektowanej wokół swoich pasażerów”, nowa deska rozdzielcza, nowy zestaw wskaźników odwołujący się do świata motocykli, unowocześnione siedzenia o nowej fakturze, tworzą młody i nowoczesny świat.
+ Jakości
206-ka + przejmuje w logiczny sposób większość cech modelu 206. Poprawiono znacząco jakość i dopasowanie poszczególnych elementów, przynosząc więcej nowoczesności, starannie dopracowana deska rozdzielcza ogranicza ryzyko hałasu.
Zwarta, zwrotna, gościnna, jasna, bezpieczna 206-ka+ ma wszystkie cechy niezbędne do łatwego i spokojnego użytkowania.
+ Oszczędności zarówno podczas zakupu, jak i użytkowania
Skromna i przystępna… 206-ka+ posiada wszelkie cechy, które pozwoliły umieścić ją z powodzeniem na czele segmentu B2.
Gama dostępnych silników składa się z dwóch propozycji, które zarówno na poziomie zużycia paliwa, jak i niskich emisji spalin, są oszczędne tak podczas zakupu, jak i eksploatacji.
Benzynowy silnik 1.1 l o mocy 44 kW (60KM) stanowi nową ofertę w gamie; jeśli zaś chodzi o silnik diesla, optymalizacja silnika 1.4 l HDi o mocy 50 kW (70KM) pozwala uzyskać zużycie paliwa w cyklu mieszanym na pozionie 4,2 l/100km i emisję CO2 zredukowaną do 110 g/km.
+ Ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko
Przy obniżonej emisji CO2 do 110 g/km, 206-ka+ HDi zasila listę nagrodzonych pojazdów marki Peugeot w zakresie ochrony środowiska: „1 samochód na 6 emitujący mniej niż 120 g Co2 w Europie to Peugeot”, tak więc znajduje się ona wśród samochodów marki o ograniczonym wpływie na środowisko naturalne.
I jeszcze jeden mit na + …
206-ka+ wpisuje się w linię sztandarowych modeli o mocnym charakterze i niezwykłej popularności, które urzekły ponad 6,5 miliona użytkowników wrażliwych na jej silną kocią sylwetkę, budowę i innowacyjne wyposażenie, zachowując jeszcze zupełnie świeże wspomnienia jej sportowych sukcesów … trzykrotne mistrzostwo świata w rajdach samochodowych. Nawet po zupełnej zmianie skali, 206-ka+ ma wszelkie zalety, aby przedłużyć życie swojej poprzedniczki.
206+ „w szczegółach”
+ Styl zewnętrzny 206-ki+ … Dynamika i nowoczesność
Przejmuje dynamiczną i figlarną sylwetkę 206-ki, która zachwyca dzięki swojej wysuniętej przedniej szybie i zmysłowym kształtom połączonym z ostrymi i dynamicznymi liniami. To samochód, który naprawdę jest inny i ma silny temperament.
Wyrazisty i mocny styl zewnętrzny tego nowego modelu zainspirowany został sylwetką 207-ki, wpisując się w linię stylistyczną ostatnich modeli Peugeot.
Jego nowe oblicze, bardzo nowoczesne, skupia się z przodu wokół dużego unikalnego otworu wlotu powietrza chronionego czarną listwą oraz kratą w kolorze aluminium lub czarnym. Zaokrąglony pas przedni nadwozia, w kształcie „soft-nose” sięga aż do pokrywy silnika. Wyprofilowane błotniki ukazują nadkola aerodynamicznej sylwetki pojazdu. Wielkie reflektory o kocim spojrzeniu oraz okrągłe światła przeciwmgielne są zatopione w dolnej części przedniego pasa nadwozia, zaś lew, symbol marki, umieszczony w chromowanym pierścieniu w kształcie litery „U” na tle plastra miodu, potwierdza klasę modelu. Całość wyraża nowoczesność, ale z zachowaniem „figlarnego spojrzenia 206-ki”. Nowy design pokrywy silnika zachował czarny eliptyczny wlot powietrza znany z modelu 206.
Ta elegancko wymodelowana część przednia to ogromny, zauważalny postęp w zakresie dopasowania poszczególnych elementów nadwozia.
Profil nadwozia ma również niektóre elementy odwołujące się tematycznie do stylu 207-ki, takie jak duże błotniki z wyprofilowanymi nadkolami, zaś „spojrzenie” znane z 206-ki… WRC.
Nowe, 14-calowe kołpaki „Spa” ożywiają profil, zaś nowe 15-calowe aluminiowe felgi „Interlagos” dodają dynamiki i wrażenia solidności, dzięki swojemu dynamicznemu kształtowi z 10 stylizowanymi ramionami.
Z tyłu, nowy pas tylny zaczerpnięty został z modelu 207 poprzez kształt zderzaka w kolorze czarnym, który poszerza wizualnie sylwetkę i wzmacnia poczucie solidności. Umieszczone po obu stronach zderzaka światła odblaskowe czynią ten widok jeszcze bardziej charakterystycznym; z lewej strony zostało umieszczone światło przeciwmgielne tylne.
Reflektory i światła są mocnymi elementami stylistycznymi Marki i model 206+ nie odbiega od tych standardów. Światła tylne, szczególnie starannie zaprojektowane, inspirowane światłami z modelu 207, oświetlają tylną część nadwozia, podkreślając sylwetkę. Ich gładkie szkło pozwala na podkreślenie trójwymiarowej animacji metalizowanej maski oraz innych funkcji kolorystycznych – czerwone światła pozycyjne, przeźroczyste kierunkowskazy, światła cofania umieszczone za metalizowaną siatką z efektem diod.
Chromowana rura wydechowa nadaje niektórym wersjom sportowego sznytu.
+ 206+ Nowe wymiary
Nowe proporcje podkreślają szczególnie dynamiczny i wyważony styl 206-ki+ zachowując dwa podstawowe walory: zwartość i zwrotność.
Wymiary 206+ w stosunku do 206:
Długość 3872 mm + 36 mm
Dł. zwisu przedniego 807 mm + 22 mm
Dł. zwisu tylnego 622 mm + 14 mm
Rozstaw osi 2443 mm
Szerokość między listwami 1655 mm
Szerokość między lusterkami 1903 mm
Wysokość 1446 mm
Rozstaw kół przednich 1445 mm + 20 mm
Rozstaw kół tylnych 1433 mm + 20 mm
+ Atmosfera wnętrza 206+: nowoczesny design
Zaprojektowana, aby zapewnić pasażerom przyjemne doznania kabina pasażerska 206-ki+ czerpie inspirację z modelu 207 oraz z nowoczesnego wzornictwa.
Zarys deski rozdzielczej w kształcie łagodnej fali powoduje optyczne powiększenie przestrzeni z przodu pojazdu. Nowoczesna i dynamiczna faktura, o strukturze „diamentu” na listwach paneli drzwiowych, nadaje wnętrzu kabiny stylowego wyglądu i wyrafinowania.
Zarys nawiewów, czarne lub szare metalizowane wykończenia wokół nich, konsola środkowa ozdobiona tymi samymi dodatkami, charakterystyczny kształt schowka w desce rozdzielczej zawierającego również otwarty schowek oraz zestaw trzech owalnych zegarów z czarnym lub białym tłem, zaczerpnięty ze świata motocykli – wszystko to zostało zainspirowane stylem 207-ki.
Obok rozwiązań rodem z 207-ki – deski rozdzielczej, zestawu wskaźników, listew drzwi – 206-ka+ zachowuje rozmiary, a ebonitowe elementy z modelu 206 nadają jej bardziej nowoczesnego wyglądu. Dolna część deski rozdzielczej, schowek, panele drzwi, konsola środkowa, obudowy siedzeń są wykonane z materiału o łagodniejszej fakturze zwanej „Némo”, natomiast przednie słupki, słupek środkowy oraz wykończenia górne są wykonane z materiałów o strukturze bardziej „technicznej”, nadającej wnętrzu nowocześniejszego wyglądu.
Na konsoli centralnej, w niektórych wersjach, znajduje się przenośna popielniczka, którą można w razie potrzeby umieścić na nowej konsoli hamulca ręcznego.
+ Pakiet wykończenia „Look” to więcej osobowości
Naturalnie dynamiczna i elegancka 206-ka+ proponuje pakiet „look exterieur”, dostępny w standardzie, który pozwala podnieść poziom wykończenia poprzez zastosowanie:
* nakładek na drzwi w kolorze nadwozia
* osłon bocznych w kolorze nadwozia
* obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze nadwozia
* maskownicy tablicy rejestracyjnej w kolorze nadwozia
+ Zespół napędowy na miarę
Nowa gama silników daje 206-ce+ szczególne miejsce wśród pojazdów segmentu B2, dzięki wyjątkowej oszczędności zarówno przy zakupie jak i podczas eksploatacji, co przekłada się na niskie zużycie paliwa i niską emisję zanieczyszczeń oraz okres przeglądów co 30 000 km lub co dwa lata.
1.1 l benzynowy (nowa oferta)
1124 cm3 – moc 44 kW (60 KM) – moment obrotowy 94 Nm przy 3300 tr/mn
Zużycie w cyklu mieszanym: 5,7 l/100 km
Emisja CO2: 135g/km
1.4 l HDi
1398 cm3 – moc 50 kW (70 KM) – moment obrotowy 160 Nm przy 2000 tr/mn
Zużycie w cyklu mieszanym: 4,2 l/100 km
Emisja CO2: 110 g/km
Te dwa silniki są połączone z mechaniczną skrzynią biegów z pięcioma przełożeniami typu MA, wyposażoną w sprzęgło sterowane linką z ciężarkami, sprzyjające komfortowi jazdy.
Przełożenia tej skrzyni biegów zostały dostosowane do charakterystyki każdego z silników, pierwsze przełożenie jest krótsze w silniku benzynowym 1.1 l, a dłuższe w silniku 1.4 HDi, aby lepiej wykorzystać jego moment obrotowy.
Przy masie niższej niż 1000 kg i dopracowanej aerodynamice, silniki te zapewniają 206-ce+ oczekiwane osiągi.
+ Sprawdzony komfort i zachowanie na drodze
206-ka+ przejmuje sprawdzony komfort i zachowanie modelu 206, skuteczne i wypróbowane zawieszenie składa się z:
* zawieszenia przedniego typu pseudo Mac Pherson z trójkątnym wahaczem ze stabilizatorem poprzecznym przesuniętym o 20 mm.
* zawieszenia tylnego z wahaczami wleczonymi z podatną na odkształcenia belką
* układu kierowniczego wspomaganego hydraulicznie
* hamulców tarczowych przednich 247×13 mm i bębnowych tylnych 8 cali. Są one wyposażone w system ABS Teves MK70 z elektronicznym rozdziałem siły hamowania i wspomaganiem hamowania awaryjnego.
* felg stalowych 5.5J14 ( poszerzającymi rozstaw kół o 20 mm w stosunku do modelu 206) i opon 175/65R14 lub, w opcji, felg 6J15 z oponami 185/60R/15
Model 206+ posiada również funkcję automatycznego włączania świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania.
+ Bezpieczeństwo bierne – spokój i równowaga
Zaprojektowana, aby „unikać wypadków” dzięki swojemu zachowaniu na drodze i układowi hamulcowemu, wersja 206+ jest również wyposażona w elementy konstrukcyjne, mające na celu maksymalne rozproszenie energii podczas zderzenia.
Systemy bezpieczeństwa składają się z przednich poduszek powietrznych, trzypunktowych pasów bezpieczeństwa z tyłu i z przodu, napinaczy pirotechnicznych na miejscach przednich, zagłówków oraz co najmniej jednego mocowania Isofix z tyłu. W zależności od wersji oferta ta może być również uzupełniona, w opcji, o poduszki powietrzne boczne.
Stacyjka…
Wszystkie wersje są wyposażone w stacyjkę z transponderem oraz brzęczyk, który ostrzega o pozostawieniu kluczyka w stacyjce.
Drzwi i bagażnik blokują się automatycznie po osiągnięciu przez pojazd prędkości 10km/h i odblokowują się automatycznie podczas otwierania drzwi od wewnątrz.
– Najnowsze wyposażenie, sprawdzona jakość
Jako wyposażenie opcjonalne 206-ka+ może zaoferować klimatyzację sterowaną ręcznie oraz radioodtwarzacz CD ze sterowaniem przy kierownicy i sześć głośników – oraz zupełną nowość – przenośną popielniczkę.
Przypominamy, że 206-ka+ posiada ogromy schowek w desce rozdzielczej, który może pomieścić nawet pudełko na buty. Dodatkowo, dysponuje składanym tylnym siedzeniem jednoczęściowym lub dzielonym, niezwykle funkcjonalnym, pozwalającym powiększyć powierzchnię bagażnika z 245 dm3 aż do 1130 dm3 VDA.
+ Kolorystyka nadwozia
Siedem kolorów, w tym dwa nowe, składają się na paletę barw lakierów nadwozia dostępnych dla 206-ki+. Delikatne i dyskretne lub odważne i wesołe, wyrażają różne osobowości.
Lakiery matowe:
Biały Banquise
Czerwony Aden
Szary Hurricane (nowy)
Lakiery metalizowane:
Szary Aluminium
Szary Thorium
Czarny Perla Nera
Niebieski Ipanema (nowy)
+ Wykończenia wnętrza
Harmonizują doskonale z niepowtarzalnym, ciemnym wnętrzem podkreślającym dynamiczny charakter modelu 206+.
Wersje „PRESENCE” posiadają sportowe siedzenia wykonane z tkaniny Chekmate, z przewagą koloru czarnego i wstawkami z gładkiego materiału. Zestawienie to nadaje wnętrzu bogactwa i jakości.
Zewnętrzna część oparć wszystkich siedzeń 206-ki+ jest pokryta ochronnym materiałem, bardzo praktycznym w użyciu, którego nowoczesny wygląd harmonizuje z nową fakturą wykończenia Diamond.
+ Prosta gama
Gama składa się z jednej wersji PRESENCE, dostępnej dla nadwozia pięciodrzwiowego.